1 maja, od 10.00 do 17.30
Celem sympozjum jest zbadanie lokalnych napięć wobec sposobów reakcji artystów i teoretyków na procesy globalne oraz analizę języka i strategii, których w tym celu używają. W jaki sposób współczesna praktyka artystyczna odnosi się do tych napięć, zwłaszcza stosując czy analizując wykorzystanie technologii sieciowych?
Czy artyści posługują się po prostu tą samą modną retoryką, której używa system, podlegający ich analizie? Jaką szansę odporności na taki scenariusz ma połączony sieciowy opór? Jakie modele pozostały, by do nich dążyć?
Sympozjum dąży do wydobycia pojęciowych napięć i paradoksów, pojawiających się w krytycznym wykorzystywaniu przez artystów technologii oraz przyjęciu przez nich wstępnych założeń ujętych w metafory globalnej komunikacji sieciowej.
Czy konieczne są nowe metafory aby opisać współczesne praktyki kulturalne, definiujące specyficzne różnice opisujące mikropolitykę globalnych mediów, czy też stare koncepty ciągle pozostają trafne? Innymi słowy, w jaki sposób technologie cyfrowe, stanowiące zasadniczy czynnik procesu globalizacji, mogą być wykorzystane do ukazywania i utrzymania lokalnej specyfiki, społecznej i kulturalnej różnorodności?
Uczestnicy odnosząc się do tych zagadnień analizują siłę lokalnego sieciowego oporu.