4 Hands to multimedialny duet instrumentalny, interaktywny performance badający wrażliwość otaczającego świata i stymulujące relacje pomiędzy technologią, gestami, dźwiękiem i obrazem. Wszystkie instrumenty są ukryte, jedynie cztery powiększone, oświetlone specjalnie dłonie artystów widnieją na trzech ekranach w tle. Ciała artystów są poza centrum zainteresowania, ich sylwetki, jak marionetki, opowiadają alegoryczne historie ożywiane dźwiękiem i obrazem. Moment ruchu czterech dłoni, pieszczoty, pukanie, drapanie, przeciąganie opisuje złożone arabeski, intrygujące figury w polu widzenia kamery. Gesty performerów wyraźnie kontrolują obrazy i dźwięki: jeden z artystów tworzy elektro-akustyczną muzykę, która przekazywana jest do dwóch głośników, drugi artysta operuje projekcją video wyświetlaną na dużych ekranach. 4 Hands wykorzystuje różne media w polifonii dźwięku, obrazu, dłoni widniejących na ekranach i ich cieni na suficie. Obaj artyści używają tych samych środków: kamery i systemu kontroli ruchu EyeCon, za pomocą którego ich gesty przekształcane są w widzialny dźwięk i czytelny obraz. Elektro-muzyczny duet i projekcja video całkowicie zmieniają ustalone relacje pomiędzy dźwiękiem i obrazem.
Performance 4 Hands jest realizowany przy wsparciu Ambasady Francji, we współpracy z Théleme Contemporain i Trans-Media-Akademie Hellerau z Drezna.
Urodzony w 1958r., kompozytor muzyki instrumentalnej i elektroakustycznej. Wykładowca na uniwersytecie w Lyonie. W swoich pracach badawczych zajmuje się głównie interfejsami "gestu" wykorzystywanymi przy tworzeniu muzyki elektroakustycznej i interaktywnej, a także przy rozprzestrzenianiu dźwięku. Od 1986 roku Merlier współpracuje z Théleme Contemporain, które równocześnie jest producentem jego kilku realizacji muzycznych. Jest laureatem wielu prestiżowych międzynarodowych nagród.
Urodzony w 1959r., kompozytor, artysta multimedialny. W roku 1981, po ukończeniu studiów w Dijon, zaczął zajmować się muzyką akusmatyczną. Od 1994 roku wykłada techniki cyfrowe i video, pracuje nad rozwojem i wykorzystaniem technik multikanałowych w figurach dźwiękowych, tworzonych na potrzeby kompozycji koncertowych i instalacji.