idź do strony głównej [WRO 03 Globalica]
English

Gameboyzz Orchestra Project

Lukas Toys

Press START

Level 1 > Score 0

Nasza generacja od dzieciństwa miała do czynienia z komputerami. Byliśmy świadkami ewolucji komputerów od 8- do 32-bitowych. Technologia rozwijała się razem z nami. W wolnym czasie grywaliśmy w gry.

Level 2 > Score 67

Jednym z czynników stworzenia Gameboyzz Orchestra Project była ironia skierowana we współczesną scenę elektroniczną, ścigającą się z postępem technologicznym [coraz lepszy hardware, coraz bardziej rozbudowany software]. My zdecydowaliśmy się na radykalny krok, czyli narzucenie sobie ograniczeń sprzętowych poprzez tworzenie dźwięku za pomocą konsoli GameBoy.

Level 3 > Score 174

Od początku pracy nad projektem GBZZ staraliśmy się wypracowywać własne brzmienie. Oczywiście używamy pastiszu i pewnych zapożyczeń [sample z gier], ale nie jest to naszym głównym celem. Nostalgia za starymi grami wskazała nam tylko drogę. Wskazała, jakie medium kreacji dźwięku powinniśmy wybrać. Oczywiście nie jesteśmy ortodoksami. Działamy także w innych projektach eksplorujących inne obszary muzyki elektronicznej.

Level 4 > Score 251

Wykorzystujemy zarówno elementy archaiczne, jak i współczesne, pop-kulturowe, co w połączeniu ze szczególną choreografią podczas koncertu (praktycznie żadnego ruchu) tworzy rodzaj anty-performance, komentującego quasi-awangardowe próby umiejscowienia muzyki elektronicznej na scenie obok gwiazd muzyki pop. Kiczowata otoczka naszego koncertu jest celowa, jakkolwiek przypisywanie jej jakiejś ideologii byłoby błędem.

Level 5 > Score 287

Z punktu widzenia muzyka konsola GameBoy to prosty analogowy syntezator, z surowym, a zarazem interesującym brzmieniem retro. W połączeniu z odpowiednim oprogramowaniem może być używany jako automat perkusyjny czy groovebox. Interfejs konsoli jest raczej ubogi (jedynie kilka przycisków), zatem struktury dźwiękowe, tworzone przez nas, również nie są skomplikowane. To jeden z powodów, dla którego zespół składa się z sześciu osób – im więcej graczy, tym bardziej złożone staje się środowisko dźwiękowe. W kontekście muzycznym nietypowy interfejs konsoli GameBoy pozwala nam na osiąganie intrygujących rezultatów.

Level 6 > Your score 367

Gameboyzz Orchestra Project to eksperymentalny projekt muzyczno – wizualny, oparty o wykorzystanie konsoli GameBoy jako instrumentu muzycznego. Głównym założeniem autorów projektu jest stworzenie nowej dźwiękowej przestrzeni na bazie brzmień generowanych na żywo z konsoli podczas performance. Grupa działa od 2001 roku, obecnie w sześcioosobowym składzie. Projekt objęty jest kuratelą WRO Centrum Sztuki Mediów.

GAME OVER

syntezatory.pl